
24 June 2026
ESG-regnskab 2024/2025
Så er vi klar med vores anden ESG-rapport, som gælder for regnskabsåret 2024/2025. ESG-arbejdet er på én gang nyt for os – og en selvfølge. Som en virksomhed, der fejrede 50 års jubilæum for et par år siden, har vi arbejdet med at bygge en bæredygtig virksomhed i bred forstand i mange år.
Alligevel er det spændende for os at lave ESG-rapport nr. 2, fordi vi jo nu så småt begynder at kunne se både tal der flytter sig, og få indblik i hvordan vi kan arbejde med de tre områder i ESG for at skabe gode forandringer.
I ESG-rapporten kan du læse om de handlinger vi gør i det daglige, både "gamle" og nye tiltag. Det drejer sig for eksempel om det løbende ønske om at øge andelen af elbiler og vores fortsatte fokus på trivsel, og om nye tiltag som sygefraværssamtaler og en markant stigning i kompetenceudvikling.
Den grønne omstilling hviler på elektrificering, og her har vi en rolle at spille i at bidrage med højtkvalificerede medarbejdere i lokalområdet. Mere isoleret er vi som virksomhed i gang med at øge andelen af elbiler i vognparken. Der er potentiale for, at vi kan blive mere "grønne" med yderligere tiltag, og det vil vi se på i de kommende år.
Her har vi mange års erfaring i at skabe en arbejdsplads, hvor mennesker trives og udvikler sig. "Vi vil være et godt sted at arbejde," er en sætning, vi ofte siger højt og handler på. I dag har virksomheden nået en størrelse, hvor vi kan sætte udviklingskraft bag ordene. I dette ESG-regnskabsår har vi ansat en uddannelseschef og en kommunikations- og trivselschef, så de sammen med vores talentchef nu løfter HR-indsatsen bredere og mere strategisk. Det handler blandt andet om trivsel, sygefravær og om at være en god læreplads.
Der skal være orden i penalhuset, og vi skal være en del af lokalsamfundet på konstruktiv og ordentlig vis. Derfor indgår vi gerne i partnerskaber og samarbejder og støtter det lokale foreningsliv. Vi skal til enhver tid leve op til den gældende lovgivning og krav fra myndigheder, og det permanente mål med vores kvalitetsledelsessystem er at forbedre kvaliteten af vores arbejde.Vi er stolte af denne ESG-rapport. Ikke på grund af tallene i den, selv om det går den helt rigtige vej på flere områder, men fordi vi med ESG-rapporteringen viser, at vi i Jysk Elteknik står på mål for vores vision, mission og værdier.
Læs ESG-rapporten for 2024/2025 her, og – til sammenligning – ESG-rapporten for det forrige regnskabsår 2023/2024.